معرفی استادیوم نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ در 23 سپتامبر 1957 با گنجایش 95 هزار نفری توسط فرانسیسک میتیانس معمار اسپانیایی ساخته شده و اکنون قدمتی 60 ساله دارد.
ورزشگاه نیوکپ جدید قرار است تابستان سال آینده مراحل ساختش را آغاز کند و طبق گفته ی مسئولین سازنده ی این ورزشگاه، قرار است نیو کمپ جدید در زمستان سال 2021 معرفی شود. گفته می شود ضرفیت این ورزشگاه به 105 هزار نفر ارتقا می یابد و هزینه ساخت این ورزشگاه بالغ بر 600 میلیون یورور هزینه در بر خواهد داشت و باشگاه بارسلونا در تلاش است تا این استادیوم را به یکی از مجهز ترین و مدرن ترین ورزشگاه های جهان تبدیل کند.

این ورزشگاه قرار است توسط یک شرکت کاتالونیایی که در امر معماری به اسم آئوسیو فعالیت می کند با همکاری شرکت ژاپنی نیکن سکی همکاری خود را برای ساخت نیوکمپ جدیدا در تابستان آینده آغاز کند.

نکته ی جالب ساخت این ورزشگاه اینجاست که بارسلونا لزومی ندارد بازی های خود را در ورزشگاه دیگری پیگیری کند زیرا ساخت ورزشگاه نیو کمپ بر اسا برنامه ای مدرن طراحی شده و وقتی که بارسلونا بازی ای ندارد یا در خانه ی تیم دیگری بازی می کند پروژه ساخت ورزشگاه نیوکمپ دنبال می شود و بارسلونا در هر دیداری که میزبان باشد می تواند بازی های خود را در ورزشگاه نیو کمپ برگزار کند.

بارسلونا قرار نیست ورزشگاهی را که در سال 1957 توسط فرانسیسک میتیانس ساخته شده را به کل از بین ببرد زیرا آن ها می خواهند ستون اصلی این ورزشگاه را که توسط معمار اسپانیایی که سال 2006 از دنیا رفته برای ادای احترام به او نگهدارند و فقط در بخش های دیگری می خواهند این پروژه را پیش ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.